MENU

DS3 gefacelift en 14% bijtelling!

Citroen-DS3-facelift-03De Citroën DS3 staat alweer sinds 2010 in de showroom, daarom is het tijd de eerste Citroën in de nieuwe DS serie wat op te frissen.

Van buiten zijn de opgefriste DS3’s te herkennen aan nieuwe lichtunits die enige gelijkenissen vertonen met de koplampen die op de Wild Rubis-concept-car te zien waren. Led- en xenonmodules krijgen een plekje achter de nieuw vormgegeven behuizingen.

De DS3 is standaard al behoorlijk te personaliseren, Citroën voegt hier nu nog een een paar nieuwe opties aan toe. Een nieuwe strip met lasergravure  op het dashboard behoort tot de nieuwe toevoegingen, en ook zijn er twee nieuwe kleuren te kiezen: Pearl White en Belle-lle-Blue. Die laatste is alleen voor de Cabrio. Verder hebben de ontwerpers een set nieuw 17-inch lichtmetaal ontworpen.

Het grootste nieuws is onder de motorkap te vinden. De DS3 wordt uigerust met drie nieuwe motoren waaronder twee dieselversies. De BlueHDI 120 en de BlueHDi 100 vinden hun weg naar het vooronder van de Ds3. De BlueHDI 120  gooit er 94 gram CO2 per kilometer uit, de BlueHDI 100 komt uit op 79 gram CO2 per 1000 meter. Dit betekent dat de 100 pk sterke DS3 diesel slechts 14% bijtelling krijgt.

De DS3 krijgt ook een nieuwe benzinemotor: de e-VTi 82 ETG, deze wordt gecombineerd met de reeds bekende gerobotiseerde handbak ETG. Deze drie cilinder moet 95 gram CO2 per kilometer kwijt, waardoor er het label 20% bijtelling wordt opgeplakt. Tot slot brengt Citroën het nieuw Active City Brake systeem naar bepaalde uitvoeringen van de nieuwe DS3, Welke uitvoeringen dit precies zijn is nog niet bekend.

Prijzen en een Nederlandse introductiedatum houden we nog even tegoed.

Via en via