Zo is de DS5 de eerste Citroën die de Hybrid4-techniek aan boord krijgt. Dat bestaat uit een 2,0-liter HDI-motor met een vermogen van 160 pk die de voorwielen aandrijft en een 37 pk elektromotor die de achterwielen aandrijft. Samen leveren ze dus bijna 200 pk en naar wens vier aangedreven wielen. Citroën geeft een uitstoot op van 99 gr/km. In de ZEV-stand kan de auto op snelheden tot 60 km/u korte afstanden geheel elektrisch afleggen.
De andere motoren zijn de 110 pk sterke HDI en de 160 pk sterke HDI zónder elektromotor. Verder zijn er de 155 pk THP benzinemotor en de 200 pk sterke THP. Verdere verbruiks- of prestatiecijfers geven de Fransen nog niet vrij.
Wel laat Parijs al weten dat de DS5 is voorzien van flink veel technologische gadgets. Zo is er automatisch grootlicht, dat zelf de lichtsterkte regelt. Verder is er een nieuwe generatie rijbaanassistent, een head up display in kleur, een achteruitrijcamera, bochtverlichting met de mistlampen en een sleutelloze toegang.
De DS5 is 4,52 meter lang, 1,85 meter breed en 1,51 meter hoog. Citroën claimt dat hij met zijn draaicirkel van 11,2 meter behoort tot de ‘meest wendbare in het segment’. De bagageruimte is met een inhoud van 465 liter zelfs nog iets groter dan de kofferbak van de C6, die ondanks de komst van de DS5 het vlaggenschip van Citroën blijft.
Via: autoweek.nl